Řecko / Lefkáda – naše první dovolená

26 září, 2017
Viltrox 27mm 1.2

ŘECKO – LEFKÁDA  / Naše první dovolená, aneb průvodce pro ostatní.

Jen 2 týdny po návratu z Říma nás čekala dovča v Řecku. Zvlášť pro Míšu hodně zasloužená.
Letěli jsme na ostrov Lefkáda do městečka Vassiliki.
Trochu se tu rozpovídám, tak se nelekněte. Nemusíte to číst a mrkněte jen na fotky, já to chtěl sepsat třeba pro ty, kteří by se sem snad chtěli vydat, aby viděli kde jsme byli, jak se tam jede a jak to tam vypadá 🙂

Po předchozím výletu se Míša trochu bála letu, protože z Říma s námi přistávali téměř hodinu v turbulencích. Rozhodli jsme se, že se na cestu teda trochu posilníme. Já si připravil drink Red Bull – vodka a Míša džus – vodka. Po příjezdu na letiště jsme to do sebe votočili za 10 minut. Myslím, že to bylo něco v poměru 4 panáky vodky a 3 deci nealka.

Dvě hodiny letu a hodinka busem z pevniny na ostrov Lefkáda až dolů na jih do Vasiliki. Po příjezdu na hotel rychle do města na jídlo. Nic jinýho jsme tam vlastně celou dobu snad ani nedělali. Jako první jsme okusili Míši oblíbený gyros a pak rychle na pláž asi 100m od „hotelu“. Bydleli jsme ve studiu, to je takový mini byt s vlastní kuchyňkou.
Malá krásná pláž schovaná tak, že o ní téměř nikdo nevěděl a bylo nás tam asi tak 6 na celé pláži.

Večer pizza a pivo a taky nákup slunečních brýlí, které jsme si oba s Míšou nechali v Praze 🙂
Cestou z večeře se mi povedla večerní fotka moře a oblohy.

2. den sobota

Druhý den jsme jeli na jistotu. Míša tu byla už 3x před tím a vyjeli jsme lodním taxíkem asi 10 minut na pláž Agiofili. Dá se tam dojít i pěšky za cca 40 minut, nebo doskákat na skůtru za 10 minut. O tom ale až později 🙂
Pláž fakt krásná a pro mě asi poměr cena/výkon, nebo teda spíš dostupnost/krása/lidi asi nejlepší, kterou jsme navštívili.
První taxi tam jezdí myslím v 10:00 a v 10:15 už se válíte na pláži a v září většinou sami. O prázdninách tam už prý nějací lidé budou. Jelikož je pláž pod skálou, tak tam sluníčko začne svítit asi o půl jedenácté a postupně asi po půl hodině rozzáří celou pláž. Pláž není nijak velká, ale ani moc malá, prostě zlatý střed. Lodní taxiky sem jezdí každou hodinu a přivezou vždy okolo 6-10 lidí. Pořád se bavíme o září. 🙂 V sezóně to bude asi víc.
Sami na pláži? Takže vytáhnout foťák a dokud není moc sluníčka na koupání a opalování a žádní čumilové, tak jsme si udělali pár fotek.
Večer jsme skočili do půjčovny a sehnali si na 3 dny skůtr, abychom mohli další dny trochu vejletit. 🙂
Pak už jen večeře a spát..

3. den neděle

V neděli jsme měli v plánu zajet na motorce na západní stranu ostrova, kde se nacházejí nejhezčí pláže. Chteli jsme se mrknout na pláž Kathisma a Milos.
Obě pláže jsou v horní části ostrova a cesta z Vassiliki je cca na 45 minut. Nutno podotknout, že naše padesátka motorka měla občas malinko trable, aby nás oba vytáhla do kopce. Je totiž potřeba přejet z jedné strany pohoří, na druhou. Každopádně jsme to zvládli 🙂
Ráno jsme zamířili na pláž Kathisma, která je níže než Milos. A ta nás teda moc neoslovila. Veliká pláž plná komerčních lehátek a černochů, kteří Ti furt něco nutí. Vydrželi jsme tam asi 2 hodiny a pak zajeli o 15 minut dál na pláž Milos, kde na nás čekali kamarádi z minulého dne.
Bacha na navigaci, ta vede jen na vyhlídku nad pláží, takže je třeba se zorientovat místními značkami. Zaparkovali jsme v Ag. Nikitas a dál museli pěšky. Jo, to se nám moc nelíbilo. Je totiž potřeba vyjít lesní cestou cca 7 minut do kopce, tím se dostanete ke krásnému výhledu nad pláží a poté sejít dlouhé schody dolů na pláž. Cestou si jen říkáte, že odsud se vám fakt jít nechce :)). Na krásné velké pláží, kde nejsou důchodci a ani moc dětí (díky dostupnosti), chodí jediný černoch, který pořvává: ,,Maj frénd. Jakše máš?“ a nabízí ledové kafe, pivko, donuty. Moc dobrý donuty!
Tady je teda pár fotek z obou pláží. Večer domů, pak nějaký jídlo, udělat si bagetky na další výlet a spát.

pozn.: fotky jsou jen z pláže Milos

4. den pondělí

Pondělí bylo vtipné. Vstali jsme opravdu brzy, abychom jeli na jednu z nejhezčích pláží na světě na Porto Katsiki. Chtěli jsme tam být hned ráno mezi prvními, abychom udělali nějaké fotky a užili si tam celý den. Vyjeli jsme v 8 hodin ráno a museli nabrat benzín. Plná nádrž motorky vyjde prý na 1 den ježdění po ostrově. Sranda je v tom, že na ostrově jsou jen 2 benziny. Jedna u nás a jedna na druhé straně ostrova. Jenže benzinka měla otevřeno až od 10. 😀 Navíc jsme byli domluveni s druhými čechy ze zájezdu, že si dáme cca v 9 hod ráno sraz na pláži. Pecka, napsali jsme jim, že nemůžeme jet a že budeme celý den tedy na Agiofili, která je 10 min od nás. Tam jsme tedy byli taky jako první. Naši kamarádi nám napsali, že si blbě přeřídili hodinky a zaspali budík, takže taky nejeli. Tak super! Koukněte na pár fotek, já už zase nějak moc mluvím…

5. den úterý

Vstávačka s plnou nádrží a vzhůru na Porto Katsiki. No ani dnes na Porto s našimi novými kamarády. Pavlovi nebylo v noci nejlíp, tak to přes den dospával. Ale to nám teda nevadilo a užili jsme si 3. den na motorce skvěle. Jet s východem slunce hornatou krajinou na motorce je teda super zážitek. A co na tom, že jsme jeli 15 km/h. Jo, do kopce to rychlejc nejelo. Z kopce na druhé straně jsme to dokázali rozvalit na 60km/h. Cesta nám trvala asi hodinku.
Porto Katsiki je nádherná pláž, kde jsme byli celý den a lidi tam začali chodit až někdy kolem 12 hodiny. Pláž je do 12 hodin totiž do půlky ve stínu. Z části je poseta lehátky za poplatek a vetší část je pak volná pro deky a vlastní slunečníky. Míša říká, že v sezoně tam je hlava na hlavě. My tam měli jen pár lidí a jednou za čas tam přijede loď a na hodinu tam vyvalí třeba 100-200 lidí.. ale pak si je zase odveze. Horší je ta muzika z lodi.

6.-8. den středa, čtvrtek a pátek

Jednoduchý – poslední dva dny jsme byli unaveni z cestování, sluníčka, jídla a tak.. Chtěli jsme se jen tak válet, koupit si něco ve městě a na pláž se už vykašlat. Naštěstí se ochladilo a bylo moc příjemně. Dokonce i sprchlo. V pátek brzy ráno jsme jeli na letiště a domů. Bylo to skvělý!!

mapa Lefkády

Růžově zakroužkovaná místa jsou ty, o kterých píši.

Podobné články

MICHAL A MÍŠA – SVATBA

Michal mě chtěl jako fotografa na svatbě i když věděl, že jsem s fotbalistama na Euru. No jo, ale on si zjistil, že máme ten den zrovna volno a jsme v na skok v Praze a teda fotit musím :). Svatba to byla moc hezká! Tenhle úsměvavej pár se fotí sám. Jste krásní, tak...

číst více
VILTROX 27MM F1,2

[difl_justifiedgallery gallery="236828,236824,236835,236849,236831,236825,236842,236845,236844,236823,236839,236843,236841,236840,236838,236837,236847,236836,236834,236833,236832,236830,236829,236827,236826,236850,236848,236846" image_size="original" rowheight="322"...